Η μέτρηση της επιτυχίας ενός προορισμού οφείλει να λαμβάνει υπόψη την υπεραξία που δημιουργεί η φήμη του

Η μέτρηση της επιτυχίας ενός προορισμού οφείλει να λαμβάνει υπόψη την υπεραξία που δημιουργεί η φήμη του


Η μέτρηση της επιτυχίας ενός προορισμού οφείλει να λαμβάνει υπόψη την υπεραξία που δημιουργεί η φήμη του

Διάλεξη του προέδρου της MTC Group κ. Νότη Μαρτάκη στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Στρατηγικής Διοίκησης Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας που εδρεύει στη Χίο.

Η μέτρηση της επιτυχίας ενός προορισμού οφείλει να λαμβάνει υπόψη την υπεραξία που δημιουργεί η φήμη του

“Η διαχείριση ενός τουριστικού προορισμού δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο σε ενέργειες προβολής. Απαιτεί αμφίδρομη ενημέρωση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης με ταυτόχρονη προσαρμογή στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται είτε αυτά έχουν να κάνουν με εναλλακτικές μορφές είτε και με εξειδικευμένα ενδιαφέροντα”.

Τα παραπάνω, μεταξύ άλλων, τόνισε ο πρόεδρος της MTC Group κ. Νότης Μαρτάκης στη διάλεξη που έδωσε το περασμένο Σάββατο στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Στρατηγικής Διοίκησης Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας που εδρεύει στη Χίο.

Στην ομιλία του, που συντόνισε ο καθηγητής κ. Ανδρέας Παπαθεοδώρου, ο πρόεδρος της MTC Group επισήμανε και τα παρακάτω:

  • Ο τουρισμός είναι ευκαιρίες. Ευκαιρίες που προσφέρουν οι προορισμοί και ευκαιρίες που αναζητούν οι ταξιδιώτες. Αυτή είναι και η πεμπτουσία της επιτυχημένης διαχείρισης ενός τουριστικού προορισμού. Να κάνει, δηλαδή αυτές τις ευκαιρίες να “συναντηθούν”. Οφείλουμε, συνεπώς, να εστιάζουμε στα όσα η αγορά αναζητά και όχι να της επιβάλουμε αυτό που εμείς προσφέρουμε.
  • Μέλημά μας πρέπει να είναι η προσήλωση στην προσέγγιση των αγορών με ενέργειες και δράσεις που να έχουν συνέχεια και συνέπεια. Το απλό “πέρασμα” αποτελεί αποσπασματική ενέργεια με αμφίβολο αποτέλεσμα.
  • Η συμμετοχή στις εκθέσεις αποτελεί υποβοηθητική δράση, αλλά όχι καθοριστική για την προώθηση ενός προορισμού. Είναι λάθος να την υπερτιμούμε, όπως λάθος είναι και να την αγνοούμε.
  • Η μέτρηση της επιτυχίας ενός προορισμού οφείλει να λαμβάνει υπόψη την υπεραξία που δημιουργεί η φήμη του που αντανακλάται στο κόστος κτήσης ή ενοικίασης. Ταυτόχρονα, οι αφίξεις, οι διανυκτερεύσεις και η μέση κατά κεφαλή δαπάνη θα πρέπει να συνυπολογίζονται με την επαναληψιμότητα της επίσκεψης και τη συχνότητά της, στοιχεία από τα οποία διαπιστώνεται ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών.
  • Ένα πρόγραμμα destination management εμπεριέχει ανθρωπολογικά και γεωπολιτικά δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι απαιτεί γνώσεις Επικοινωνίας ακόμα και Πολιτικής Ανάλυσης, ώστε να υπάρχει δυνατότητα εκτίμησης των διεθνών πολιτικών ζητημάτων συμπεριλαμβανομένων των ασύμμετρων απειλών. Είναι, συνεπώς, μια σύνθετη δουλειά που, ωστόσο, υπηρετεί τη συνάντηση των Εθνών και των Πολιτισμών και, εκεί, “κρύβεται” και η γοητεία της.



Πηγή:www.in.gr